20/04/09

Hejsan dagbok.

I måndags fick jag hänga med David och hjälpa personer som ringt om hjälp. Vi var ute i Blidsberg och Dalum och installerade om en TV och hämtade en TV ute i Dalum. Det var roligt att se hur det var ute på fältet. Jag fick även sätta ihop en TV-bänk. Det var inte så lätt med tanke på att jag inte är van vid att läsa av ritningar men till slut gick det riktigt bra. Man lär sig mer och mer för varje gång tycker jag.
  Hoppas det blir mer dagar ute på fältet för det var verkligen kul.
Det var inte så mycket kunde i måndags så fanns inte så mycket att göra. Det brukar oftast vara så nu veckan före det att lönen kommer och med tanke på att det är lågkonjuktur. Men får väl hoppas på mer kunde nästa vecka så blir det nog bra.

Ha det bra / Robin Karlsson

bevaka: Idaklo.blogg.se

30/03/09

Frågor och svar:
 Skickar de offerter/anbud till sina kunder ?
 Svar: Ja allt efter behov.
 Redogör alla dokument som skickas och tas emot hur förvaras dessa?
 Svar: Fakturor finns i leverantörsregister på kontoret och packsedlar förvaras innan fakturan kommit.
Hur hanterar företaget reklamationer?
 Svar: Via datorn, kund får ny apparat i butiken om den är mindre än 2 år gammal. Ersätts en defekt vara med en ny, lagas den, ge pris avdrag eller brukar kunde häva köpet?
 Svar: En defekt vara ersätts med en ny beroende på ålder.
 Hur marknadsför sig företaget ?
 Svar: Via annonsering och reklamutskick(egna blad)
 Vart annonserar sig företaget?
 Svar: i tidningen UT
Hur ofta skyltas det om ?
 Svar: Vid varje årstid en gång extra vid jul
 Kundbesök?
Svar: Ja, vid leveranser.
 Reklam på andra sätt/ställen ?
Svar: Tidigare var det TV-reklam som eventuellt ska upprepas.

RSS 2.0